In seinem neuen Buch Global Knowledge Dynamics and Social Technology (Verlag: Palgrave Macmillan) zeigt Professor Thomas Petzold, warum es wesentlich schwieriger ist, digital über fünf Ecken bekannt zu sein als es in Forschungsergebnissen zu sozialen Netzwerken versprochen wird. Mit Hilfe einer innovativen Kombination aus Medienforschung (digital media research) und Netzwerkwissenschaft (network science) liefert das Buch Einsichten und Ergebnisse in ein Thema, das die wissenschaftliche Forschung seit mehreren Jahrzehnten beschäftigt und in der unternehmerischen Praxis digitaler sozialer Netzwerke (z.B. bei Facebook) als Erfolgsmaßstab gehandelt wird. Das Buch ist eine kritische Intervention in das globale Medien- und Innovationsmanagement unserer Zeit und soll zur Diskussion darüber anregen, was wir darunter heute und in der Zukunft verstehen wollen. Free Previews finden sich hier und hier. Und erste Leser des Buches sagen dies:
Media and networks are so intertwined that it is virtually impossible to treat them separately. But how do networks shape media and media research? The answer is in Thomas Petzold’s lively book that uncovers the impact our exploding understanding of complex networks has on our view on communication systems.“ Albert-László Barabási (Distinguished Professor and Director at Northeastern University’s Center for Complex Network Research, USA, and author of Linked
In his fascinating book, Thomas Petzold takes us on an ambitious tour d’horizon of the contemporary sociotechnical landscape of knowledge diffusion and evolution. He outlines the great potential for our individual ‚knowledgebits‘ to be connected and recombined in ways that produce new meaning and insight, but also laments the many human and technological barriers that continue to impede our progress. We’ve come a long way, but there’s so much further to go.“ Axel Bruns, Professor and Director at Queensland University of Technology’s Digital Media Research Centre, and President of the Association of Internet Researchers
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